KUVAUS
Projektioppiminen tuo matematiikan opetukseen lisäarvoa syventämällä ja laajentamalla oppijoiden tietoja ja taitoja. Projektien avulla oppijat pääsevät näkemään, mihin kaikkeen arjessa tarvitaan matematiikkaa. Opetuksesta tulee oppijalähtöistä ja oppijat ovat aktiivisia toimijoita oppimisprosessin aikana. Matematiikan opetus monipuolistuu, kun eheyttävä ja ilmiöpohjainen opetus sulautuvat luonnollisesti projektityöskentelyyn. Matematiikan lisäksi oppijat harjoittelevat muita työelämätaitoja, kuten yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja.
Tällä kurssilla tutustut projektioppimiseen ja sen arviointiin matematiikan opetuksen näkökulmasta sekä laadit oman projektioppimiskokonaisuuden, josta saat vertaispalautetta. Kurssilla saat konkreettisia opetusmalleja ja materiaaleja oman opetuksen suunnittelun tueksi.
KOHDERYHMÄ
Kurssi soveltuu varhaiskasvattajille, luokanopettajille sekä matematiikan aineenopettajille kaikilla asteilla.
LAAJUUS JA TOTEUTUSTAPA
Kurssin kuormitus on noin 60 h (2 op; yksi opintopiste noin 27 tuntia opiskelua)
Kurssi suoritetaan verkossa. Lisäksi kurssilla suunnitellaan ja toteutetaan kokeilu omassa opetuksessa. Kurssi koostuu seuraavista elementeistä:
Verkkomateriaaliin tutustuminen ja pohdintatehtävät (12h)
Oman projektioppimiskokonaisuuden suunnittelu, toteutus ja raportointi (38h)
Vertaispalautteen antaminen (4h)<$DetailsLisatietojaLinkki$>
<$DetailsTakaisinHakutuloksiin$>